Pozitivní pandemický efekt pro šetrné hotelnictví

Věděli jste, že stále více hostů je ochotno připlatit si za eco-friendly ubytování?

Rám

A je to tady, můj oblíbený report je venku. Sustainable Travel Report společnosti Booking.com vychází každoročně od 2016. Ten letošní (2021) však přinesl významné změny a jen potvrzuje, že trvalá udržitelnost v hotelnictví je jedním z klíčů pro úspěšné podnikání 21. století.

61% respondentů uvedlo, že v důsledku covid pandemie budou do budoucna cestovat udržitelnějším způsobem a volit takové poskytovatele služeb, kteří podnikají v zájmu trvalé udržitelnosti.

U 73 % respondentů je pravděpodobné, že si vyberou ubytovací zařízení, které deklaruje (a skutečně praktikuje!) alespoň některé kroky v zájmu trvalé udržitelnosti.

Celý průzkum jde však více do hloubky a výsledkem je, že celých 49% dotazovaných přiznává, že pandemie onemocnění covid-19 způsobila změnu jejich postoje v rámci každodenního života. Znamená to jediné, pandemie s sebou přináší velmi pozitivní efekt, který bude v nadcházejících letech bezpochyby eskalovat – lidé si uvědomují svůj každodenní vliv na přírodu a nechtějí být nadále součástí její destrukce, ale řešení.

NEDOSTATEČNÁ NABÍDKA

Pro mě je však nejzásadnější informací fakt, že 49 % cestovatelů považuje stávající nabídku ubytovacích zařízení s eco-friendly přístupem za nedostačující. Nemají tudíž možnost vybrat si takové ubytování, které by korespondovalo s jejich názorem a životním stylem.

Až 72 % cestovatelů věří, že musíme jednat hned, abychom zachránili planetu a zachovali jí pro budoucí generace.

CO HOSTÉ POVAŽUJÍ ZA DŮLEŽITÉ?

Mám Sustainable Travel Report ráda i proto, že nám nabízí přehled eco-friendly priorit, které chtějí hosté do budoucna podporovat. A to nejen ve svém soukromém životě, ale i na cestách.

Top priority pro každodenní život

  1. Recyklace
  2. Omezení plýtvání potravinami
  3. Chůze nebo jízda na kole na krátké vzdálenosti (namísto jízdy hromadnou dopravou či autem)
  4. Omezení používání jednorázových plastů

43% respondentů si na cesty vozí svou vlastní  opakovaně použitelnou láhev s cílem omezit spotřebu jednorázových plastů.

Největší obavy hostů během cestování aneb co hosté považují za negativní

  1. Přebytečný odpad (jednorázové obaly, hotelová kosmetika atd.)
  2. Ohrožení místní divoké zvěře a přírodních stanovišť
  3. Přeplněné památky a turistické cíle
  4. Emise CO2

Až 76% hostů je ochotno snížit spotřebu vody tím, že opakovaně použijí stejný ručník a vzdají se každodenního úklidu pokoje.

Udržitelnost & společenská odpovědnost se rychle stává hlavním zájmem jednotlivců. Neměli bychom zapomenout, že úspěšný obor hotelnictví může fungovat pouze tehdy, kdy je destinace neponičeným a atraktivním místem respektující místní komunity a tradice.

(Sustainable Travel Report 2021 vychází z odpovědí 29 000 respondentů ze 30 zemí světa.)
STÁHNĚTE SI SUSTAINABLE TRAVEL REPORT 2021.


Pokud byste své ubytovací zařízení chtěli provozovat udržitelnějším způsobem, ale nevíte kde a jak začít, natož jak tento váš přístup komunikovat se světem, neváhejte se na mě obrátit. Mé srdce bije pro šetrné hotelnictví naplno již hodně dlouho… 🙂

Spokojená rada na závěr

Pokud je vaším úmyslem získat více rezervací za vyšší ceny jen díky prohlášení o tom, že jste eco-friendly ubytovacím zařízením, zbystřete a raději se zaměřte jiným směrem! Nová generace hostů vnímá problematiku ekologie a trvale udržitelných praktik velmi citlivě a umí prokouknout tzv. greenwashing (záměrné klamání hosta o ekologické prospěšnosti).

Chci spokojený podnik